Saturday, August 28, 2010

setahun lima bulan.. :)

salam semua... alhamdulillah.. ari nie genaplah ilham berumur 1 thn 5 bln... semakin sihat dan kuat ilham sekarang.. nak dukung dia pon... aduhai... hantapnyer... sakit pinggang kalu dukung lelama... (abah la selalu jd mangsa) hehehe

sepanjang membesarkan ilham... takde byk masalah yg kami lalui.. ilham bukan seorang budak yg suka menangis.. alhamdulillah.. senang abah n ibu.. hehehe... merengak2 tu.. sekali sekala ada la.. byk buat kitorg tergelak ngan tingkah laku dia ada la.. ilham nie.. kelakar pon ye jugak.... hihihi

perkembangan ilham sekarang :-

- Allah - dia sebut Allah....
- sebut abah - bah jer..
- ibu - bu jer
- opah - pah
- atok - tok
- gamba - amba
- buah - ha.. nie dia sebut penuh buah
- jom - dia sebut tom... hahahha
- waw - waw
- fuyoo - fuyoo
  bab2 sebutan tu jer kot... yg lain dia ckp jermen.. mmg la kitorg tak paham.. hahha 
- suka sgt tgk iklan... kalu tgk iklan jgn la ckp ngan dia.. mmg dia buat tak tau jer la..
- suka sgt mkn ayam n telur.. nasi sgt la kurang..
- dah paham apa yg org ckp.. kengkadang aku soh letak bj kotor dlm bakul.. dia buat tau..
  hehe.. good girl..
- lepas jer aku lipat kain.. dia akan angkat bj dia, then telak kat dlm bakul bj dia...
  apa lg ekk??
- kalu mkn nak suap sendiri tak mau org suapkan...
- hah.. dah pandai on off tv sendiri.. aduhai.. nie yg susah.. tgh2 org tgk tv..
  dia g off la pulak...
- kalu aku marah dia... pastu aku ckp 'nanti ibu gigit kang".. dia pergi hulur tangan dia
  soh aku gigit... aiya... geram jer ngan budak nie...
- kalu aku ckp nanti ibu cubit kang... dia yg tolong cubitkan utk diri dia... aduhai la ilham...
- kalu kitorg nak semayang.. dia pon nak semayang jugak.. pandai angkat takbir...
  pandai rukuk... tp.. kalu sujud tu.. terus menerap... ala2.. hai... comel jer...
  nanti dah besar wajib solat tau
- ilham dah kenal semua anggota badan.... hehehe
- bila brg2 terjatuh, dia sebut... Allah... comel jer.....

buat masa nie itu jer kot... hehehe.. nanti aku update lg pasal anak dara aku yg sorang nie...


 kecek la pulak gamba nie.. takpe.. asalkan ada gamba kan.. hehehe.. waw... comel tak saya??

basikal kesayangan saya.. ibu yg hadiahkan masa bezday saya 1 year old.. hehehe

 tgh sms auntie nie... hihihi

alhamdulillah... senang hati ngan perkembangan ilham sekarang... terima kasih Ya Allah... atas pemberian zuriat yg tak ternilai ini... syukur sgt2... ilham membuat kami gelak, ketawa riang setiap hari... alhamdulillah... semoga ilham menjd anak yg solehah, cerdik, dan semua yg baik2 lah... amin.... :)

1 comment:

Izan said...

ala comelnyer...
yang paling suka bila barang jatuh dia sebut allah...
kecik2 da pandai melatah. hahahaha

Post a Comment